Zure bezeroek ez zaituzte existitzen den guztiarekin alderatzen; ezagutzen dutenarekin alderatzen zaituzte.
Saltokia agertoki ezin hobea da bezeroak eskaintzen diozun esperientzia ezagutzeko. Diseinatzen duzun bezala, erdipurdikotasunaren eta harremanaren bikaintasunaren arteko aldea markatuko du.
Kontsumitzaileen erakundeen arabera, salmenten % 75 produktua salmenta-espazioan kokatzearen mende daude. Horregatik esan genezake visual merchandising-a dela gehiago eta hobeto saltzeko gakoa.
Erosketa-esperientzia KONEKTATZEA, KONBENTZITZEA eta ERRAZTEA ezagutza, behaketa eta esperientzia eskatzen duen arte oso bat da; ez alferrik, gure lanbidean ezinbesteko gaitasuna da.
Visual merchandising-aren definiziora jotzen badugu, saltokian aplikatzen diren aurkezpenean oinarritutako tekniken multzoa dela ikusiko dugu, errentagarritasun handiena lortzeko, produktua leku egokian jarriz, behar den denboran eta modurik eta preziorik egokienean.
Visual merchandising-aren definiziora jotzen badugu, saltokian aplikatzen diren aurkezpenean oinarritutako tekniken multzoa dela ikusiko dugu, errentagarritasun handiena lortzeko, produktua leku egokian jarriz, behar den denboran eta modurik eta preziorik egokienean.
Orduan, kontzeptua aplikazio-eremu desberdinetan lantzeko bezain zabala dela ikusiko dugu.
Gure zientzia-formazioetan, Tiendologiak ongi bereizitako 4 alderditan lantzen ditu:
A.- Aurkezpen-bisuala: non jarriko dugu fokua eta hainbat teknika aplikatuko ditugu produktua bezeroarengana hurbiltzeko, produktuaren errentagarritasuna eta errotazioa handitzeko.
B.- Kudeaketa-bisuala: produktua salmenta-aretoan zehazki non dagoen planifikatuta. Hainbat alderdi lehenetsiz, hala nola ikuspena, erabileren kontzeptuaren arabera, gamak, lineak eta erreferentziak, bai eta estrategikoki kokatutako puntu fokalen bidez dendan zirkulazio-zirkuituak sortzeko aukera emango diguten aurkezpen-moduak ere.
C.- Sedukziozko Bisuala: markarekin loturak sortzen saiatuko gara, espazioa pertsonalizatuko dugu eta bezeroaren esperientzia sakonki landuko dugu, bai alderdi arrazionaletik bai emozionaletik, lehentasunezko hiru pertzepzio-kanalak (bisuala, entzumenekoa eta kinestesikoa) ezagutuz eta landuz.
D.- Fidelizazio Bisuala: esperientzia hain mesedegarria izan dadin eta bezeroarengan oroitzapen ahaztezina eragin dezan, esperientzia errepikatu nahi izan dezan. Horretarako, prozesuak ahalik eta gehien sinplifikatu behar dira, eta bezeroaren baliabide ekonomikoen eta denboraren eraginkortasuna indartu.
Printzipioz guzti hau nahiko konplikatua iruditu dakiguke, baina benetan teknika hauen guztien osagai sekretua, guretzat sen ona da.
Zure bezeroarentzat ona bada, zuretzat ona dela, esperimentatu, probatu, neurtu emaitzak, eta horiek zentzuzkoak iruditzen ez bazaizkizu, berrasmatu.
Donal Calne neurologoak esan zuen bezala:
“EMOZIOA da EKINTZARA garamatzana.
ARRAZOIAK ONDORIOAK prestatzera garamatza”