Desberdintasuna xehetasunetan datza: tokiko merkataritzan, arreta pertsonalizatua, zerbitzu adeitsua, produktuaren ezagutza, lekuaren antolaketa, mostradorearen atzeko irribarrea eta dekorazioko edo erakusleihoko xehetasunak enpresa handien aurrean nabarmendu daitezke.
Usaimen-komunikazioa alde batera uzten dugu askotan, eta usain batek lokal batean sartzean izan dezakeen eragina gutxiesten dugu. Hala ere, argi dago aromak xehetasun bakoitzean arreta iradokitzen duela, mezu indartsu bat transmitituz.
Neurozientziari buruzko ikerketek erakusten dutenez, gure gaitasun arrazionala gorabehera, lehen mailako instintuek bultzatzen jarraitzen dute erabakiak hartzerakoan, eta hori funtsezkoa da gure salmentetan. Lurrin batek, berez, salmentak handituko ez baditu ere, bezeroak establezimendu bat aukeratzeko erabakian eragina duen beste elementu bat da.
Leku batean sartzean lurrin batek identifikatzea ezagutzeko modu eraginkorra da, eta sentipen abegikorra eta familiarra sortzen du. Beraz, usaimenezko komunikazio-estrategia bat garatzea publikoarekin konektatzeko eta lotura iraunkor bat ezartzeko modu sotil eta atsegina izan daiteke.
Zer kontsiderazio hartu behar ditugu kontuan gure establezimenduaren aromatizazioan?
Funtsezkoa da gure bezeroak eta helarazi nahi dugun mezua ezagutzea. Mezua eta eskainitako produktua edo zerbitzua ere garrantzitsuak dira. Gogoangarriak izan nahi dugu? Usain polarizatzaile bat aukeratu behar dugu, pertsona batzuen gustukoa izan daitekeena, baina ez beste batzuen gustukoa, edo gehiengoa erakarriko duen bat bilatu behar dugu, hain gogoangarria ez bada ere.
Funtsezkoa da gure gustuak alde batera uztea eta aukeratutako usainarekin bidali nahi dugun mezuan arreta jartzea. Horiek kontuan hartu beharreko funtsezko alderdiak dira gure establezimendurako lurrin bat bilatzean.