Hobe da, ezer baino lehen, argi uztea zerbitizazioa tradizionalki produktu ukigarrien salmentan oinarritutako negozio-ereduen eraldaketa dela, zerbitzuak ematean oinarritutako ikuspegi batera.
Izan ere, historian zehar, produktuak saltzen dituzten negozioen (okindegiak edo liburu-dendak, esaterako) eta zerbitzuak saltzen dituzten beste negozio batzuen (ile-apaindegiak, esaterako) artean banatu izan da merkataritza.
Baina gure herri eta hirietako edozeinetan paseatzea besterik ez da behar produktuen eta zerbitzuen salmentaren arteko mugak gero eta lausoagoak direla ikusteko. Adibidez, nahiko ohikoa da produktuak eros ditzakezun jatetxeak aurkitzea, hala nola elikadura-denda batean, kafea har dezakezun liburutegietan edo produktu-dastatzeak eta sukaldaritza-ikastaroak eskaintzen dituzten elikagai-dendetan.
Negozio-eredu berri horiek bereizteko eta produktuaren salmenta hutsetik haratago joateko premia gisa sortzen dira. Hori nabarmenagoa da merkataritza elektronikoa orokortu ostean, produktuak bezeroak dendetara eramateko gaitasuna galdu baitu.
Agertoki berri honetan, dendak arrazoi bat behar du bisitatzeko, eta arrazoi hori ez da produktua, erosketa-esperientzia baizik. Bereziki, produktua erosteari gehitutako esperientziaren zatia. Eta hemen zerbitzuak primeran egokitzen dira.
Adibidez, probarako edo pertsonalizaziorako aukerak eskaintzeak alde handiak eragin ditzake ia prezio bera duten produktuen salmentan edo, are gehiago, prezio igoerak justifikatu ditzake. Gauza bera gertatzen da beste zerbitzu batzuekin, hala nola produktuaren erabilerari buruzko prestakuntzarekin, finantzaketarekin edo berrerosteko bermearekin, eroslearen zalantzekin, beldurrekin edo itxaropenekin lotzen duten irtenbideak baitira.
Eta hona hemen beste hari bat, eroslearen zalantza, beldur eta itxaropenekiko lotura horiek baitira erosketa-esperientzia gutxi-asko erregularrak erosteko esperientzia baliotsuak bihurtzeko gaitasuna dutenak.
Izan ere, erosketa-esperientzia baliotsuek eroslearen beharrak asetzen dituzte, eta hori produktuei dagokie, baita haien itxaropenak bete ere. Eta, hain zuzen ere, itxaropenak betetzean daude negozio bat bere lehiari buruz bereizteko aukerak.
Baina zerbitzatzearen abantailak ez dira hemen amaitzen. Produktuen salmenta errazteaz eta prezio-aldeak salbatzeaz gain, zerbitzuek beste abantaila batzuk ere badituzte, hala nola negozioa ezagutaraztea, fideltasuna sustatzea edo negozio-lerro berri bihurtzea.
Hala ere, eragozpenak ere badaude. Negozio bati gehitzen dizkiogun zerbitzu askok inbertsioak, merkataritza-marjina murriztea eta espazio-beharrak, logistikoak eta beste asko plantea ditzakete. Horregatik, negozio bati zerbitzuak gehitu aurretik, diseinu-lan arduratsua egin behar da.