2023ko azaroaren 30ean Arabako Ganberan Retail Euskal Eskolako Work Kafea ospatu genuen. Bertan merkatari talde batek eta saltoki espezializatu batek produktuaren argazkigintzak online presentzian duen garrantziaz ikasi eta elkarrekin lan egin ahal izan zuten.
Gune honen helburu nagusia izan zen merkataritza hizlariak produktu-argazkigintzari buruzko ezagutzak partekatzea, eta merkatariek beren esperientziak partekatu eta praktika berriak eskuratu ahal izatea, baita ezagutza berria eskuratu ere.
HIZLARIA:
EKIA ESTUDIOS FOTOGRÁFICOS
MERKATARI PARTE-HARTZAILEAK:
ANA CRISTINA ESTÍVARIZ
COTTON ARTEAN
DEKOLEIHOAK
DECORACIÓN LÓPEZ DE BETOLAZA
HERMOSILLA
Saioaren hasieran, negozioen online presentzian argazkigintzak funtsezko tresna gisa duen garrantzia nabarmendu zen. Gaur egun, hain mundu digital saturatuan, gure argazkiek inpaktu bisuala eragin behar dute gure bezeroengan; beraz, lehen inpresioa gakoa da, eta ez dago bigarren aukerarik bezeroengan sortutako lehen inpresioa espero zena izan ez bada.
Gainera, kalitatezko argazki batek gure negozio-profesionaltasunean duen eraginari buruzko iritziak partekatu ziren, baita bezeroen pertzepzioan duen eraginari buruzkoak ere. Beraz, aipatu zen kalitatezko argazki bat funtsezkoa dela negozioaren agerpen bisualean, eta gure marka-nortasuna eraikitzen laguntzen duela.
Era berean, azpimarratu zen produktuaren argazkiak erakargarria eta argia izan behar duela, baita pantaila txikietan ere. Egiten diren bistaratzeen % 80 baino gehiago gailu mugikorretan izaten dira, non erabiltzaileek gero eta eduki bisualagoak ikusten dituzten (bideoak eta argazkiak) eta gutxiago testu formatuan. Horren ondorioz, argazkia pantaila txikietara egokitzen da eta produktuen xehetasunekin argazkiak egiten dira, arreta berehala erakartzeko eta ikusizko bereizketa bat bilatzeko, lehiakideen aurrean nabarmentzeko, pertsonaren arreta bereganatzeko eta produktuaren xehetasun esanguratsuenak nabarmentzeko.
Gainera, pantaila txikiak ugaritzearekin batera, argazkiek ikusmen-joerari eutsi behar diotela nabarmendu zen, edukia garrantzitsua eta modernoa izango dela ziurtatzeko. Irudien formatua formatu bertikaletara aldatu da plataforma ugarien ondorioz (sare sozialak, esaterako), eta, beraz, ahalik eta gehien erabili behar ditugu argazki horiek, tamaina desberdinak egokituz.
Negozioaren online bitartekoak kudeatzeko argazkilari profesional bat kontratatzearen garrantzia eztabaidatu zen. Merkatari hizlariak, argazkilari profesionalek, web-orriaren eta sare sozialak bezalako beste plataforma batzuen arteko bereizketa egitea iradoki zuten. Webguneetan, negozioek diseinu erakargarriak eta kalitate- eta profesionaltasun-eduki espezifikoak transmititu behar dituzte; sare sozialetan, berriz, eduki pertsonalagoak eta humanizatuagoak bilatzen dira, bisualki erakargarriak diren edukiak eta mezu deigarriak nabarmenduz (inpaktu bisuala erraztuz).
Saioa amaitzeko, parte-hartzaile guztien artean negozioan argazki on bat egiteko kontuan hartu beharreko funtsezko ideia batzuk adostu ziren. Lehenik eta behin, daukagun produktuarekiko/zerbitzuarekiko ezagutzak duen garrantzia nabarmendu zen (tamaina, kolorea, testura…), eta produktuaren argazkiak ateratzeko espazio bat identifikatu zen (espazioaren tamaina, argiztapen naturala eta/edo artifiziala…); izan ere, produktuaren arabera, argazkiaren hondoarekin jolastu beharko da, eta beti argazki-espazio bera mantendu beharko da. Halaber, gailuak argazkiak egiteko orduan duen garrantzia aipatu zen; izan ere, produktuak neurri txikiak baditu, egokiena lente makroa duten gailuak erabiltzea izango da, eta handiagoak badira, ale angeluarra da egokiena. Azkenik, Gabonak iristearekin batera erakusleihoaren argazki on bat egiteko hainbat tip eskaini ziren. Gauez (flash-ik gabe) eta pixka bat alboratuta argazki bat egitea azpimarratu zen, kristala itsutu ez zedin. Halaber, tripode bat erabiltzea aholkatzen da, argazki garbiagoa eta fokatuagoa lortzeko.
Laburbilduz, argazkiek markarekiko harmonia eta koherentzia errespetatu behar dutela ondorioztatu zen (hondoak kolore neutroekin, testuekin eta marko koherenteekin errespetatuz…). Fidelak izan behar dute negozioaren markaren identitatean aukeratutako irizpideekin, eta markaren posizionamenduan lagundu behar dute, bezeroen pertzepzio positiboan eragiteko.
