Gaur egun, aukera gastronomiko ugari eskuratzea edo automobil bat erostea etxeko erosotasunetik klik egitea bezain erraza da. Jatetxeak, frankiziak eta ibilgailuak online saltzeko atariak ugaritzeak iradoki lezake denda fisikoek garrantzia galdu dutela. Hala ere, errealitatea desberdina da, funtsezko elementu baten ondorioz irauten baitute: erosketa-esperientziaren ondorioz.
Kontua ez da merkataritza elektronikoa gaitzestea, geratzeko iritsi den tresna praktikoa baita. Hala ere, ez ditu denda tradizionalak erabat ordezkatzen; aitzitik, haiekin batera bizi da. Establezimendu fisiko bat bisitatzea produktuak eroste hutsetik harago doa; erritual bat da, langileekin eta produktuekin harreman zuzena ematen duena, eta, aldi berean, aisialdirako modu bat bezala ikusten da, markarekin konexio harkorragoa sortuz.
Erosketa-esperientzia abantaila diferentziala da, ez bakarrik merkataritza elektronikoaren aldean, baita beste denda fisiko batzuen aldean ere. Kokapenak, dekorazioak eta tratu pertsonalak eragina dute esperientzia honetan, eta are gehiago bultza daitezke marketin sentsorialaren bidez.
Audio branding-a, usaimen-marketina eta kartel digitala bezalako diziplinak tresna eraginkorrak dira esparru honetan.
- Audio branding-ak markarekin musika elkartzea dakar, eta dendako soinu-giroa islatzen du, markaren irudia modu paregabean transmititzeko aukera emanez. Target bakoitzerako musika egokia hautatzearen garrantzia nabarmentzen da, eta horrek markarekiko identifikazio sakonagoa eta erosketa-esperientzia hobetzen laguntzen du.
- Usaimen-marketinak usainak erabiltzen ditu sentipenak transmititzeko eta giro murgiltzaileak sortzeko tresna indartsu gisa. Adibidez, zur-usaineko altzari-denda bat aromatizatzeak kalitate-sentsazioa transmititzen du; auto berriaren usaineko alokairu-autoak lurrintzeak, berriz, ibilgailu bat estreinatzearen sentsazio atsegina ekartzen du gogora.
- Kartelgintza digitalari dagokionez, diziplina honek publikoarekin zuzeneko komunikazioa ahalbidetzen du irudien bidez, eta eskaintza, promozio edo eduki korporatibo moduko mezuak eskaintzen ditu. Gainera, pantailen erabilerak irudi modernoa eta eguneratua ematen du, berrikuntzaren pertzepzioan lagunduz.
Laburbilduz, merkataritza elektronikoaren erraztasuna ukaezina bada ere, denda fisikoak eskaintzen duen erosketa bakarraren esperientziari esker irauten du. Marketin sentsoriala funtsezko estrategia bat da esperientzia hori sustatzeko, soinua, usaina eta irudia bezalako elementuak erabiliz bezeroaren eta markaren arteko lotura sendotzeko.