INOIZ EZ DA HAINBESTE ALDAKETA IZAN, ETA HAIN AZKAR, KONTSUMO MODUETAN
Gizateriaren historian ez zen inoiz hain azkar aldatu dena. Inprentak, lurrun-makinak, elektrizitate-sorgailuak eta abarrek bat egin zuten lehen eta gero, baina berria dena aldaketak gertatzen ari diren abiadura da. Adimen artifizialaren gorakada, Internet berria, nanoteknologia edo bioteknologia… edo Asiako eragile berrien hazkunde-abiadura, beren plataformetatik ehunka milioi mendebaldeko kontsumitzaile erakartzen ari baitira.
Veloces aurrerapen teknologikoen errealitate berri honetan, gizarteek, markek eta bahiturek hainbat erronkari egin behar diete aurre, hala nola suntsipen ekologikoari edo deshumanizazio teknologikoari.
DENDA FISIKOEN GARRANTZIA MUNDU ULTRADIGITAL BATEAN
Etorkizun ultradigital batean, gizakia izango da disruptiboena.
Inoiz ez da izango, orain bezala, eta etorkizunean ere ez, giza bezeroentzako arreta garrantzitsuena.
DENDA FISIKOEK DIBERTIGARRIAGOAK IZAN BEHAR DUTE
Denda fisiko askok kontsumitzaileak erakarri behar dituzte, ez bakarrik prezio eta eskaintzengatik, baita esperientzia positiboak sortzen dituztelako ere.
RETAIL TRANSAKZIONALETIK ERLAZIONALERA PASATU BEHAR DUGU
RETAILAK EZ DU ABIZENIK BEHAR
Retailaren inguruan termino berriak asmatzeko joera dago, eta arretaz aztertuz gero, ez dute ekarpenik egiten.
Ez dago “Retail customer centric” izenekorik, ezta “Retail phygital” izenekorik ere; sare bakarra dago, eta bi kategoriatan banatzen da:
✔Retaila, kontsumitzaileen benetako beharrak ulertzen eta konpontzen dituena.
✔Retail, ez baititu ulertzen, ez ebazten.
Lehenengoak garaipena du garai guztietan, bigarrenak porrota garai guztietan.
Auzoko harategi txikiak daude lehen kategorian, eta flagship ultradisruptiboak daude bigarrenean. Eta alderantziz. McDonald ‘s daude, garaile izan daitezen ordenatzeko pantailekin, eta merkatuetako arrantzale-denda batzuk beren kontsumitzaileek maitatzen dituzte, eta denda ikaragarri eta pozoitsuak daude, historia aldatzera zetozenak eta hutsik daudenak.
IRAUNKORTASUNA EZIN DA INOIZ NEGOZIATU
Diru-sarrerak lortzeko modu berriak bilatzen ari dira, marjinen beherakada dela eta. Eta horretarako, trafiko fisikoa eta digitala merkaturatuko dute. Hori izango da retailaren kontzeptu-iraultza handiena eta enpresa banatzaileen rol osoaren heriotza.
A-AK ERABAT ALDATUKO DU RETAILA
Batez ere, prezio dinamikoen kudeaketan, stockaren kudeaketan eta eskariaren aurreikuspenean, azken miliako logistikan, egiturazko kostuen aurrezpenean eta bezeroarentzako arretan.
RETAILA PERTSONEN NEGOZIO BAT DA, PERTSONAK ARTATZEN DITUENA, ETA GAINERAKO GUZTIA BIGARREN MAILAKOA DA
Aldaketa teknologiko eta sozioekonomikoek kontsumitzailea ahalduntzea ekarri dute. Kontsumitzaile hiperkonektatu berri horrek, inoiz baino informatuago dagoenak, kasu batzuetan produktu bat baino gehiago daki artatzen duten langile askok baino.
Oinarri handiek diru-sarrera osagarriak bilatuko dituzte, beren datu-base itzelak diru bihurtuz. Hurbileko merkataritzak aldaketak egin behar ditu eraldaketa digitalak eskaintzen dituen abantailak aprobetxatzeko.
Saltokiek obsesionatu egin behar dute produktu bat prezio onean saltzeko garaia amaituta dagoela. Orain haratago joan behar dute, kontsumitzaileekin konexio sendoak eta giza konexioak sortu behar dituzte; beren saltoki elektronikoak garatzen dituztenek eta beren dendak agertoki omnikanalera egokitzen dituztenek bi kanaletako salmentak handitzen dituzte. Denda fisikoak ez dira inola ere desagertuko.
Omnikanalitateak bide eman behar dio omnibezeroei, ulertu behar baita kanalak tresnak baino ez direla, eta dena denda handi baten parte dela, non sail bat dagoen, denda fisiko deritzona, beste bat sare sozial deritzona eta beste merkataritza elektroniko bat. Bezeroek markan edo erretailerrean pentsatzen dute, ez kanalean.
Joera guztien arabera, hemendik aurrera bezeroen kontsumo-ohiturak mundu fisikoaren eta online munduaren artean ibiliko dira, eta askotan nahastuko da retailerako agertoki berri bat definitzen duena.
Dendak ezingo dira produktuak saltzeko toki hutsak izan. Zerbait gehiago izan beharko dute; bezeroentzako esperientziak sortzeko eta online trafikoa elikatzeko gai diren zentroak izango dira, beren errentagarritasuna handitzeko bereizteko gai izango direnak. Irabazleek “erosketa adimenduneko esperientziak” prezio justuan banatu beharko dituzte.
Agertoki berri horretan, funtsezkoa izango da azken garaiaren kontrol logistikoa eta espezializazioa. Produktu ez oso espezifikoak saltzea lortzen dutenentzat jaitsi egingo dira mozkin-marjinak.