Donostia, 2024ko urriaren 2a. Retail Euskal Eskolaren IV. Biltzarra Gipuzkoako Ganberan egin zen, “HAZTEN ARI DEN MERKATARITZA. Digitalizazioa, Jasangarritasuna eta Marka Pertsonala Sare Sozialetan “. Bertan, txikizkako merkataritzan funtzionatzen ari diren enpresa-estrategia batzuk ikusi ahal izan genituen.
Eusko Jaurlaritzako Turismo eta Merkataritzako sailburuorde Jakes Aguirrezabalek jardunaldiari hasiera eman zion, eta honako hau nabarmendu zuen: “hazten ari diren saltokiez hitz egitea sintoma ona da, horiei buruz hitz egiteak esan nahi du helburu komun hori dugula, baina baita jarrera bat ere”, eta hori guztia sektore horren proiekzio publikoarekin lotzen zuen. Kongresuaren hiru estrategiak ere aipatu zituen.
Ondoren, Mauricio Arreguik, Gipuzkoako Ganberako presidenteak, Eusko Ganberak ordezkatuz hasi zuen bere hitzaldia. Mauriciok nabarmendu zuenez, “txikizkako merkataritza gure ekonomiaren eta gizarte gisa dugun nortasunaren funtsezko zutabeetako bat da, eta eragin zuzena du pertsonen eguneroko bizitzan, eta forma ematen dio gure bizimoduari”. Halaber, espazioa aprobetxatu zuen nabarmentzeko Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak eta Eusko Ganberek helburu argi bat partekatzen dugula: Euskadin tokiko merkataritzaren hazkundea bultzatzea, eta Retail Euskal Eskola sektorea laguntza hori bideratzeko erabiltzen dugun bideetako bat dela.
Inaugurazio-saioa Iñaki Vidaurrazaga Retail Euskal Eskolako kontsultore lankidearekin hasi zen. Hark saltoki bakoitza nabarmentzen den horretan ardazteko beharraz hitz egin zuen. Fokuaz gain, negozioaren kudeaketa ekonomiko-finantzarioaren kontrol zorrotza izatearen garrantzia azpimarratu zuen. Amaitzeko, bezeroei nola saldu azaldu zuen, neuromarketinaren gakoak kontuan hartuta eta giza burmuina ulertuta.
Iñakiren hitzen ondoren, lehenengo blokean sartuko gara: digitalizazioan. Antxon Benitok, Retail Euskal Eskolako aholkulari eta laguntzaileak, blokea ireki zuen, eta informazio asko eman zuen adimen artifizialari buruz: zer den, nola funtzionatzen duen, zer ekarpen egin diezagukeen eta zer ez, eta haren erabilera optimizatzeko aholku batzuk. Antxonekin Mikel Castaño egon zen, Cotton Artean merkataritzako gerentea, eta marketplazeei eta AAri dagokienez bere negozioak duen esperientziari buruz hitz egin zuen. Mikelek, duela hamar urte, Amazon eragiten ari zen joko-arau berriak ulertzen jakin zuen, haietara egokitu zen eta Marketplace horretan haztea lortu du. Gaur egun, saltoki hibridoa du, 7 markeptlace desberdinetan, bere online denda propioan eta erabat konektatutako ingurune digitalean lan egiten duena.
Bigarren blokea, jasangarritasuna, ireki egin zen Iker Fernandezek, Ifkonsulting-eko kudeatzaile eta iraunkortasunean aditua denak, egindako azalpenarekin. Iraunkortasun terminoa kokatu zuen, eta ingurumenarekiko errespetutik askoz haratago doala azpimarratu zuen. Iraunkortasunak hiru zutabe ditu: ingurumenekoa, soziala eta ekonomikoa, eta hiruren arteko oreka lortu behar da, arrakasta lortzeko bide bakarra. Bere hitzaldiaren ondoren, Amasarte Labeako gerente Gloria Morak erakutsi zuen merkataritza-jarduera jasangarria posible dela. Enpresak egiten dituen bi jarduera oso zehatzetan arreta jarrita, erakutsi zuen asmamen pixka batekin eta lankidetza-sare bat sortuta, Amasarte Labean ez dagoela elikagairik alferrik galtzen, eta ekoitzitako guztiak helburu bat duela. Gainera, taldeko kide bakoitzak bat egiten du, eta, beraz, langileen lan-baldintzak, ongizatea, kontziliazioa eta abar negozioaren beste zutabeetako bat dira.
Azken blokea, sare sozialetako marka pertsonala, ixteko, Sergio Vegas marka pertsonalen sorkuntzan aditua den kazetariaren laguntza izan genuen, marka pertsonal bat zertan datzan, enpresek zergatik landu beharko luketen eta modu planifikatuan nola gauzatu behar duten ulertzen lagundu ziguna. Informazio horrekin, Inma Lópezek, Inma_Lo-ko kudeatzaileak, bere kasua arrakastatsua izan dela eta sare sozialetako profilak izan duen bilakaera azaldu zuen. Argi utzi zuen lanaren, iraunkortasunaren eta naturaltasunaren bidez jarraitzaile-masa ona lor daitekeela, bere kasuan bezala, Instagramen 110.000tik gora jarraitzailerekin.
Retail Euskal Eskolaren IV. Biltzarra amaitzeko, solasaldia egin zen jardunaldian parte hartu zuten hizlari eta saltoki guztien artean. Bertan, jendearen galderei erantzun eta hainbat gairi buruz eztabaidatu ahal izan zuten.