Retailen ohikoa da gaizki aplikatutako logoa aurkitzea. Akats hori hasieratik egin daiteke, edo markaren rebranding edo restyling bat egitean.
Marka grafikoa euskarrietan aplikatzerakoan, oso garrantzitsua da koherentzia izatea. Kolore korporatiboak, tipografia eta hura osatzen duten elementuen arteko proportzioak errespetatu behar ditu. Xehetasun horiek Identitate korporatiboaren eskuliburu batean azaltzen dira.
Eskuliburuarekin, lantzen dugun diseinu-estudioak logotipoaren bertsio desberdinak eman behar dizkigu, euskarri desberdinetara egokitu dadin:
- Karratua sare sozialetarako
- Horizontala web eta errotulurako
Logoak, kolorez gain, beltzez ere egon behar du, behar baitugu, adibidez, merchandisingean serigrafiatzeko.
Eta formatuei dagokienez, honako hauek behar ditugu:
- .JPG
- .PNG (hondo gardenarekin)
- .PDF (bektoriala)
Hori guztia hornitzaileei logotipoaren original on bat errazteko eta marka ez desitxuratzeko da.
Negozioa hasten badugu
Ondo egiteko aukera bat da. Marka agerikoenean eta garrantzitsuenean lehenesten du eta ezartzen hasten da. Denda fisikoa baduzu, errotulua. Online merkataritzarako, webgunea. Eta, jakina, sare sozialak.
Pixkanaka, marka gainerako euskarriei aplikatuko diezu. Konstantea izan behar da. Merkatari batzuk aspertu egiten dira eta koloreak edo tipografiak aldatzen hasten dira. Begira diezaiegun handiei. Kokakola gorria da, gorri berekoa garaiaren hasieratik. Aldaketak egiten ditugunean, oso neurtuak izan behar dute eta zentzu batekin. Koherenteak eta kontsekuenteak bagara, markan nabaritzen da. Gure bezeroei bidaltzen dizkiegun mezuetan ordena, garbitasuna eta argitasuna transmititzen ditugu.
Logoa aldatu badugu
Restyling edo rebranding bat egin digute. Logo berria leku guztietan aplikatua izatea gustatuko litzaiguke. Horrek kostu handia izaten du, eta pixkanaka-pixkanaka egin daiteke.
Begira diezaiogun berriro handiei. BBK-k ere, Kutxabank izatera pasa zenean, ez zuen egun batetik bestera egin. Bi markak elkarrekin bizi diren etapa bat dago.
Diseinatzaile gisa egin dudan ibilbidean, kasu batzuetan merkataritza hainbat markatatik pasatu da eta ez du bat ere askatu. Aldatzea gehien kostatzen dena, gehien ikusten dena izaten da, errotulua.
Egokiena, prozesua amaitzeko plan bat egitea da. Gainera, urtean zure markari eskainiko diozun gastua ere planifikatu dezakezu, hura aplikatzea erabilgarriena non den ikusiz.