Merkataritza lehia basatiaren aurrean dago, bai formatu fisikoan, bai online; merkataritza-estrategia osoa birplanteatzea beste erremediorik ez dago. Duela urte batzuk, produktu on bat izatea edo kokapen onean kokatzea bezalako faktoreak garaipenaren gakoak baziren ere, gaur egun hori guztia zaildu egiten da eta bezeroarekiko gure arreta-gunea aldatu behar dugu, azken finean, bezeroa izango baita hurrengo erosketa non egingo duen erabakiko duena. Produktu-aukera, kokapena eta prezioa oraindik ere salmentari eragiten dioten faktoreak badira ere, gure bezeroek gero eta gehiago bilatzen dute erosketa-esperientzia desberdin bat, eta itxaropen askoz handiagoekin joaten dira dendetara. Salmenta truke bat besterik ez dela pentsatu behar dugu, non bi aktoreek beren onura bilatzen duten. Saltzailea, etekin ekonomikoa, eta bezeroa, eskatzen duen produktu edo zerbitzu hori. Produktua lortzea zaila eta eskaintza eskasa zenean, merkataritzak irabazia zuen partida, eta azkar bukatzen zen salmenta. Baina orain bezeroa da bere eskuetan produktu hori lortzeko hamaika aukera dituena, eta saltzaile gisa guk eskaini behar dizkiogu abantailak kontsumitzaileari gure establezimenduan erosteagatik. Bezeroak bere etxeko besaulkitik klik batean behar duen guztia dauka; gure establezimendura etortzeko malgukia aurkitu behar da, eta hori istorio on bat kontatzea izan daiteke.
Gustatu ala ez, negozioek istorioak kontatzen dituzte beren ekintzen bidez, kontakizun zoriontsuak, kontsumitzailea murgildu eta gozatzen dutenak, edo benetako beldurrezko istorioak, lekuz aldarazten dutenak. Negozio-estrategia guztiak bat etorri behar du komunikatu nahi dugun historiarekin. Baina, horretarako, lehenik eta behin, gure negozioaren zergatiari, zergatiari eta moduari buruzko azterketa sakona egin behar dugu. Lehen urratsa helburu nagusia zehaztea izango da: nola nire dendak bezeroaren bizitza hobetuko duen, eta ondoren nola lortuko dudan. Hori izango da zure istorioaren gidoia. Behin hori definituta, geratzen den gauza bakarra dekorazioaren, usainen, arretaren, packagingaren, koloreen, produktuen hautaketaren, sustapen-ekintzen, sareetako komunikazioaren eta abarren bidez komunikatzea da. Guztiak egon behar du lotuta eta bat ideia berarekin, hau da, desberdina egingo zaituen eta erosteko lehen aukera bihurtuko zaituen istorio bat kontatzearekin.
Egunero ikusten dugu marken sustapen-ahalegina ez dela produktuak erakustea, baizik eta beren produktuak erabiltzearen abantailei buruzko istorioak kontatzea. Suediako enpresa bateko altzariz inguratutako familia zoriontsuak, freskagarri ospetsu hori partekatzeko lagun-bilerak edo turismo-helmugetako egonaldi ahaztezinak, alokairuko atari jakin batean ostatua kudeatzeari esker. Guztiek kontatzen dituzte istorioak eta baita kontsumoak eragindako onurak ere.
Istorio onak kontatzen dituzten negozioek, beren ahaleginak bezeroarekiko harremanean jartzen dituztenek, arrakasta izateko askoz aukera gehiago dituzte.
Eta zure negozioak zer istorio kontatzen du?