Txikizkako merkataritzarako ekaitz perfektua dei dakiokeenaren aurrean gaude. Ingurune etsaia, salmenta-plataforma handiak buru dituena, eta, ondoren, lehia globala eta produktuen gehiegizko eskaintza merkatuan. Ez da lehen aldia merkataritzak ingurune korapilatsu horiei aurre egiten diena, gogoratu duela hamarkada batzuk merkatal-gune handiak agertu zirela. Une horretan denok ikusi genuen gure negozioak lehiakideengana egokitzeko beharra, eta askok eredua kopiatzen saiatzea erabaki zuten; horrek, argi eta garbi, porrotera eraman zituen, eta, batez ere, nortasuna galtzera. Hurbileko merkataritza batek bereizketa bilatu behar du, eta leial jokatu behar du bezeroekiko arreta pertsonalean, produktuari eta prezio-politika oldarkorrei dagokienez.
Urte batzuen ondoren, lehiakide beldurgarri horiekin nola bizi gintezkeen ikusi dugu, eta orain beste berri batzuk agertzen dira agertokian: salmenta-atari elektroniko handiak. Bada garaia gure estrategiak berriz pentsatzeko eta ahaleginak askoz hobeto egiten dugun horretan zentratzeko, baina lehiakideari buruzko azterketa sakon batetik abiatuta, zer egiten duen eta nola egiten duen. Zer estrategia erabiltzen dituzten kontsumo-ohitura berrietara egokitzeko. Hasteko, produktuaren aurkezpena edozein salmenta-atari elektronikoan azter dezakegu:
– Produktuaren irudi zaindua, hainbat argazki eta azalpen-bideorekin batera.
– Produktu-aukera zabala.
– Informazio tekniko osoa.
– Errotuluak kostu-prezioarekin.
– Eskaintzen den produktuarekin zerikusia duten produktuak.
– Eta, azkenik, baliozkotze soziala, beste erosle batzuen iritzia.
Erabiltzen diren estrategiak askoz gehiago dira, baina horiek salmenta-atari elektroniko guztietan komunak dira. Pentsa dezagun orain nola eraman dezakegun hau guztia gure negoziora. Gure dendan, hau egin behar dugu:
– Espezializazioa bilatzea, gure negozioaren zentzua argi eta garbi definituz.
– Produktuaren aurkezpena, dendaren antolaketa eta erakusleihoak ahalik eta gehien zaintzea.
– Produktuari beharrezko informazio guztia ematea: prezioak, ezaugarri teknikoak, materialak, etab.
– Produktuak interesaren arabera taldekatzea, produktu bat saltzeko aukera handitu ahal izateko, erlazionatutako beste produktu batzuei esker. Adibidez: zapata-denda batean, zapatarekin batera garbiketa-produktu espezifikoak edo galtzerdi modeloak erabiltzea.
– Eta, azkenik, dagoeneko kontsumitu duten beste erosle batzuen onurak eta esperientziak jakinaraztea bezeroei.
Laburbilduz, salmenta-atari elektronikoekin alderatuta, gure abantaila garbia faktore soziala izango da: bezeroekin zuzenean komunikatzeko aukera dugu, eta bezeroak produktua probatu eta ukitu ahal izango du ordainketa egin aurretik. Horrekin batera salmenta-gune atsegin eta zaindu bat sortzen badugu, aukera gehiago izango ditugu salmenta gure establezimenduan amaitzeko, bezeroak Internetera jo baino lehen haren bila.