Bilgarri komertzial sortzaileak, antzinatetik datorren praktika, gaur egun merkataritza baten egungo marketin-estrategien parte bihurtu dena.
Paketatzeak produktu bat eta bestea bereizten laguntzeaz gain, ezagutza eta marka-irudia sortzeko tresna indartsu gisa ere balio du. Diseinu sortzaileen eta balio erantsiko mezuen laguntzarekin, enpresek beren produktuak egungo merkatu komertzialeko lehiatik nabarmentzea eragin dezakete.
Bilgarria marketinaren zati integrala izan da sorreratik. Buztinezko ontzietatik hasi eta ontzi modernoetaraino, bilgarriak eta packaging delakoa mendeetan zehar salgaiak biltzeko eta biltzeko erabili izan dira. Adibidez, FURSHIKI, Japonia 1336-1573, gure garairaino iristen den eboluzioaren eta egokitzapenaren adibide bat, aurrerago zehaztuko duguna.
Beste mendeetako bitxikeriak
Japonia 1336-1573 Furoshiki.
Furoshiki biltzeko antzinako oihal japoniar bat da, mendeetan arropa eta beste gai batzuk garraiatzeko eta biltzeko erabili dena.
Komun publikoetan erabili ohi zen. Bereziki, komunera eramaten ziren arropak biltzeko erabiltzen zen. Furoshiki egiteko oihalik ohikoenak zeta eta lihoa ziren, eta askotan familiaren sinboloarekin apainduta eta margotuta egoten ziren identitate gisa.
Denboraren poderioz, bere erabilera opari-bilgarrira eta te-zeremonietarako pasa da.
Bilgarriak denboraren joanean
- Europa XI. mendea, 1001. Urtea
Papera heltzen da egiptoarren eskutik
- Europa XVIII. mendea, 1701 urtea
Opari-paperaren erabilera kontinentean ezarri zen XVIII. mendera arte, eta hedaduraz baita Amerikan ere.
- Europa XXI. mendea, 2022. Urtea
Gaur egun, ekitaldi horri garrantzia ematen jarraitzen dugu, opari bat egiteak berotasun sentimendua luzatzen baitu, baina, era berean, aurkezpen zainduak gertutasun eta maitasun sentimendu esanguratsua transmititzen du.
Bitxikeriak bilketa-tekniketan
Koloreak eta tolesturak
Txinako kulturan zein Japoniako kulturan, opariak aurkezteko ekitaldia errespetuaren eta kortesiaren adierazpen garrantzitsutzat jotzen da. Bi kulturetan, opariak emateko eta jasotzeko prozesuarekin lotutako zenbait praktika eta sinbolismo daude.
Txinako kulturan, kolore gorriak zorte ona erakartzen duela eta zorte txarra urruntzen duela uste da. Beraz, oso ohikoa da bilgarrietan erabiltzea.
Japoniako kulturan, opariak biltzeko prozesua oparia jasotzen duen pertsonari esker ona eta estimua adierazteko modu bat da. Opari-papera kontu handiz tolesten da, eta tolesturen kopuruak esanahi berezia du. Hiru edo bost tolesturen zenbaki bakoitiak bilgarri hori berezitzat eta desberdintzat hartzen du, eta oparia jasotzen duen pertsonarekiko aukera onaren sinboloa da. Aldiz, tolesdura bikoitz kopuru bat omenaldi-uneekin lotuta dago, bereziki hiletekin lotuta.
Ez ahaztu
Bilgarriak edozein marketin-estrategiaren zati garrantzitsu bat dira. Ez da zure produktuak paketatzeko eta aurkezteko modu bat bakarrik, bezeroekin konexio emozional bat sortzeko tresna indartsua ere bada.
Funtsezkoa da zure bilgarrien diseinuari denbora eskaintzea eraginkorrak direla bermatzeko, bere mezua transmititzeko eta bezeroengan inpresio iraunkorra sortzeko. Zure bilgarrien diseinuan inbertitzeak eta denbora emateak erosketa-esperientzia positibo bat sor dezake zure bezeroentzat, salmentak bultzatzen, leialtasuna lortzen eta marka-irudia hobetzen lagunduko duena.