2023ko uztailaren 12an, Euskal Autonomia Erkidegoaren lurralde arteko lehen merkataritza-misioa egin zen Gipuzkoan, eta Gipuzkoako eta Arabako hamar bat merkatarik hartu zuten parte. Ekimen horiek euskal lurraldetik kanpo egin ondoren, bertako merkatarien jardunbide egokiak eta ezagutzak ezagutzea interesgarria eta aberasgarria izan zitekeela uste zuten. Jardunaldian zehar ondorengo saltokiak ezagutu ahal izan zituzten: Nómada, Perloti, Burbujas y más, Helmet House, Ness by Esti García eta Hache Boutique.
Guztiek bezeroari erosketa-esperientzia bakarra eta originala eskaintzea dute helburu, eta lehiakideengandik bereiztea; helburu hori hainbat tresna eta estrategia ezarri ondoren lortu dute. Donostiako alde zaharrean dagoen Nomada alfonbra eta kilimen bilduma bat eskaintzen du, diseinu propioarekin, Turkia, India, Iran, Afganistan edo Nepaleko artisauekin bidezko merkataritzarekin duen konpromisoaren bidez. Dendako tratu hurbil eta pertsonalizatuaz gain, online erosteko zerbitzua eskaintzen du, eta presentzia handia du sare sozialetan, egiten duten lanetik ihes egiteko; izan ere, errealitate areagotuarekin esperimentatzeko aukera ematen die. Bezeroen erosteko erabakia areagotu eta errazten duen tresna, ingurune birtual batean produktuarekin elkarreraginean aritzeko aukera ematen dielako.
Getariako Perlotik jakin du izen bat sortzen Amazon eta Zalando bezalako marketplace handietan, eta emaitza onak lortu dituzte, ez bakarrik online, baita offline ere. Horri esker, nazioan eta nazioartean ezagutzera eman dira, salmentak nabarmen handitu dituzte, stocka txandakatu dute, produktu berriak erosi dituzte… Era berean, fidelizazio-programa berri bat jarri dute abian, denda fisikoan eta online dendan truka daitezkeen kupoien bidez. Horri esker, kanpaina pertsonalizatuak abiarazi ahal izango dute, eta tratu esklusiboa ematen diete, hala nola ohiko bezeroei deskontuak eskaintzea eskaintzea.
Burbujas y Máseri dagokienez, Eibarko merkataritza erresilientearen adibide argia da; bertan, produktu sorta zabal baten salmenta sustatzen da: etxerako lurrinak, kosmetika naturala, te eta infusio organikoak… Bere ikuspegi komertzialari esker, merkatu berrietara arrakastaz abiatzeko aukera izan du, hala nola paper-dendara eta liburu-dendara edo paketeria-zerbitzu pertsonalizatura, besteak beste. Lan hori guztia sare sozialetan ikus daiteke. Sare horietan, reels izeneko bideo laburren bidez, bere produktuak eta zerbitzuak ezagutarazten ditu.
Eibarko “El Casco” izeneko eraikin zaharrean Helmet House dago, erosketa, osasun eta aisialdi esperientzia batzen dituen gunea. Bertan, jabeek metro bakoitza aprobetxatzen eta errentagarritasuna ateratzen jakin dute. Asmoa hiru arloen arteko harremana sortzea da (denda, ongizatea eta osasuna), bezeroaren memorian geratuko den esperientzia paregabea eskainiz, eta bizimodu baten parte dena. Era berean, lurraldearen zati desberdinetako ekintzaileen proiektuen alde egiten dute eta ikusgarritasuna ematen diete, eta horrek imitatzen zaila den funtsa ematen die.
Ordiziako Ness by Esti García duela 24 urte sortu zen, noranahiko emakumeei zerbitzu hurbila eta pertsonalizatua eskaintzeko asmoz. Eta espezialitate hori, hain zuzen ere, hainbat ekitaldiren bidez lortzen da, hala nola, bitxien aurkezpena diseinatzailearen eskutik, produktuen pertsonalizazioa, tatuaje-zerbitzua, etab. Enpresa erresiliente eta emakume borrokalariaren beste adibide argi bat.
Azkenik, Errenterian Hache Boutique aurkitzen dugu, bere bezeroei markaren balioak, esentzia eta irudia sare sozialetan eta erakusleiho digitalean transmititzea lortu duena. Horretarako, funtsezkoa da komunikazio-estrategia bat gauzatzea, eta gai horren jabeak xehetasunez zaintzen du. Izan ere, zirkulu perfektu bat sortzea lortu du, non denda fisikoko erosketa-esperientzia bezalako estetika web orrian eta sare sozialetan ere islatzen den, bezeroei omnikanal esperientzia bat eskainiz.