Zergatik? Zerikusirik izango al du balio-proposamenarekin?
Etxetik gertu ogia erosteko leku batzuk ditut. Bat kate ezagun bateko supermerkatu bat da. Gaueko 9 eta erdiak arte egoten da zabalik, eta ogia, demagun, ez dago gaizki. Beste bat, denetarik aurkitzen duzun bazarra da, ia 24 orduz irekita dagoena. Hemen beti dago ogia, edozein ordutan. “Carmen” okindegira ere joan naiteke, ogi eta opil ederrak baititu. Kalera hurbildu ahala, ahoa ur egiten dizun usain bat iristen hasten zaizu. Horretara goiz joan behar da, edo ogia erreserbatu, beti agortzen da. Eta ez dut galegoa ahaztu nahi. Hor, joaten naizenez, enpanada batzuk harrapatzen ditut, garestia bada ere, oso aberatsa delako dena.
Ez dakit entzun duzun balio-proposamenaren berri, definizio batzuk emango dizkizut:
- Berez saltzen duen egia da.
- Horrek egiten du berezi zure negozioa.
- Horrek bereizten du zure negozioa besteengandik.
- Zure negozioak bezeroari agintzen dion onura da
(Bide batez, negozioa jarri dut, baina produktu, zerbitzu, marka edo egoki deritzozunaren arabera alda dezakezu. Hurrengo paragrafoetan ere alda dezakezu).
Baliteke nik ogia erosten dudan leku horietako jabeek argi ez izatea zein den beren balio-proposamena. Baina nik, bezero naizen aldetik, badakit zer ematen didan horietako bakoitzak:
1. 21:30ak arte irekitzen da eta ez dago gaizki.
2. Ogia edozein ordutan.
3. Bikaina. (Erreserbatu)
4. Zapore galiziarra, garestia, zaporetsua. Galiziako enpanadak.
Beren negozioaren, produktuaren, zerbitzuaren, markaren balio-proposamena zein zen ez zekiten enpresa asko aurkitu ditugu. Ia esan dizugu hori dela normalena.
Egia esan, askotan ahalegin, diru eta denbora asko inbertitzen da negozio bat sortzeko, zerbait ezerezetik altxatzea ez baita erraza. Baina gutxi pentsatzen da zertan egingo duen berezi edo desberdin. Salmenta-orrietarako testuak idazten ditugunean, lana enkargatu duen pertsonarekin ikertzen dugu zein den enpresa horren balio-proposamena, orrialde osoa busti behar duen ideia delako (“Carmen” okindegiaren usaina, adibidez, kale osoan zehar). Zure negozioaren balio-proposamenean, zerk bereizten zaituen pentsatzera gonbidatzen zaitugu, eta alderdi hori lantzera, horregatik aukeratuko zaituztelako.