Oro har, gure prestakuntzari ez ekitea erabakitzen dugu, interes faltagatik, edo gainezka egiten dugu eta azterketa bidezko paralisia izaten dugu.
Orduan geure buruari galdetzen diogu: Zer da funtsezkoa? Zer izango da benetan garrantzitsua nire merkataritzan?
Imajinatu eraikin bat eraikitzen, zutik egoteaz gain, denbora igaro eta erreferente bihurtuko den saltoki bat. Eraikin honek oinarri sendoa, pilare sendoak eta teilatu sendoa behar ditu. Zimenduetatik teilaturaino, eraikuntza honetako elementu bakoitza funtsezkoa da zure negozioan garrantzia lortzeko. Metafora gisa, zure ideiak ordenatzea nahi dugu, elkarrekin eta elkartuta eraiki dezagun irudimenezko eraikuntza sendo hori, eraikuntza eraginkor orotan bezala, hiru bloke handitan irudikatuko dugun zimendatze on batetik abiatzen diren 7 gako (pieza) horietatik abiatuta:
- Identitatea: Identitatea da zure negozioaren oinarria. Definitu nor zaren, zer ordezkatzen duzun eta zein den zure proposamen bakarra. Nortasun argirik gabe, zure merkataritza oinarririk gabeko eraikin ezegonkor eta kaltebera izango da. Identitateak merkatu saturatu batean bereizten zaitu, eta zure bezeroekin egunero egiten duzuna oso maila sakonean egiteko benetako arrazoiaren bidez konektatzen zaitu. “Zure negozioaren kausa” deitzen duguna.
- Inspirazioa: Zure negozioa bultzatzen duen indarra da inspirazioa. Egunero mugitzen zaituzten ikuspena eta helburua da. Inspirazio sendo batek bizirik mantentzen du motibazioa eta zalantza-uneetan gidatzen zaitu. Inspiratu zure taldea eta bezeroak, eta haiek bihurtuko dira zure aliatu leialenak. Ziurtatu behar dugu inspirazio hori zure markan, zure prozesuetan eta zure taldea osatzen duten pertsonengan islatzen dela.
- Ilusioa: Ilusioa da zure merkataritzari bizia ematen dion energia. Erronka bakoitzari ekiteko duzun grina eta gogoa da. Ilusioak ingurukoak kutsatzen ditu eta giro positiboa eta dinamikoa sortzen du. Ilusiorik gabe, ideiarik onenak ere geldi daitezke. Beraz, edozein proiekturen ilusioa benetako proiektu ilusionagarri bihurtu behar dugu.
Goazen orain gure eraikuntzaren zutabe hipotetikoekin. Hiru izango dira, halaber:
- Pertsonak: Pertsonak dira zure negozioaren zutabe garrantzitsuenak. Zure lantaldetik hasi eta bezeroenganaino, interakzio bakoitzak balio du. Inbertitu zure taldea prestatzen eta zaintzen; zure ikuspegia aurrera eramaten dutenak dira. Talde konprometitu eta ondo prestatua merkataritza arrakastatsu baten bizkarrezurra da.
- Promesak: Promesak zure bezeroekin egiten eta betetzen dituzun konpromisoak dira. Zure promesak betetzeak konfiantza eta leialtasuna sortzen ditu. Agindu bakarrik eman dezakezuna eta bikaintasunez egin. Zure promesen osotasunak zure merkataritzaren ospea indartzen du.
- Prozesuak: Prozesuak eraginkortasuna eta sendotasuna bermatzen duten sistemak eta praktikak dira. Ondo definitutako eta optimizatutako prozesuek marruskadurarik gabe jardutea ahalbidetzen dute, bai eta goi-mailako bezeroaren esperientzia eskaintzea ere. Prozesu sendoak dituen merkataritza modu iraunkorrean egokitzeko eta hazteko gai da. Ezar ditzagun helburuak eta, horietatik abiatuta, programatu ditzagun ekintzak, egin ditzagun, baina gero emaitzak neurtu ditzagun eta hobekuntzak proposatu taldearekin, berriro ere ekintza berriak programatzeko.
Azkenik, gure eraikuntzaren teilatua, Kudeaketa moduan gure eraikuntzaren gailurrarekin irudikatuko duguna.
- Kudeaketa: Negozioaren kudeaketa egitura osoa babesten duen teilatua bezalakoa da. Pertsonen denbora, dirua eta talentua eraginkortasunez kudeatzea funtsezkoa da. Denboraren kudeaketak zeregin bakoitza modu egokian egiten dela ziurtatzen du. Diruaren kudeaketak finantza-egonkortasuna bermatzen du eta hazkundean inbertitzeko aukera ematen du. Talentuaren kudeaketak zure taldearen potentziala maximizatzen du eta berrikuntzako eta etengabeko hobekuntzako ingurunea sustatzen du.
Arrakasta eta garrantzi handiko merkataritza bat eraikitzea eraikin sendo eta iraunkor bat eraikitzea bezala da. Zazpi gako horietako bakoitzak berebiziko garrantzia du bizirik irauteaz gain, aurrera egingo duen eta merkatuan nabarmenduko den negozio baten eraikuntzan. Hartu gako horiek eta ikusi nola bihurtzen den zure merkataritza benetako erreferente.
Manuel Amat Payá – Munduko lehen tiendologoa