Feminismoaren laugarren olatu bete-betean, eta, hobeto esanda, feminismoen testuinguruan, oraindik ere zalantzan jartzen dugu nola egin gauzak ahalik eta modurik onenean, pertsona guztiengana errespetutik, ekitatetik eta inklusiotik iristeko. Hiriko merkataritzak, komunitatearekiko hurbiltasunagatik, funtsezko rola du gizarte berdinzaleago bat eraikitzeko.
Historian zehar, Olympe de Gouges, Kimberlé Crenshaw, Mary Wollstonecraft edo Simone de Beauvoir bezalako emakume handiek zuzendu dute berdintasunaren aldeko borroka. Oinarrizko eskubideak lortzetik (botoa ematea edo bizitza akademikoan eta lan-bizitzan parte hartzea), gorputzari eta sexualitateari buruzko autonomia defendatzeraino, mugimendu feminista izan da aldaketa horren ikurra. Gaur egun feminismoez ari gara; izan ere, ikuspegi eta errealitate asko onartu behar dira, hala nola feminismo beltza, feminismo trans, ekofeminismoa eta queer teoria, besteak beste.
Berdintasunaren aldeko borroka gogorra izan da, eta aurrera egin dugun arren, emakumeok desabantailei aurre egiten jarraitzen dugu, bizi ditugun diskriminazio-geruza ugariengatik. Testuinguru horretan, merkataritzak aldaketa-gune izateko aukera du.
Zenbat eta ezaugarri pribilegiatu gehiago izan, orduan eta diskriminazio gutxiago izango dugu. Merkataritzan, horrek esan nahi du pertsona batzuek errazago eskura ditzaketela zerbitzuak edo produktuak, beste batzuk kanpoan geratzen diren bitartean. Merkatariak garen aldetik, funtsezkoa da gogoeta egitea nortzuk baztertzen ari garen nahi gabe, eta gure jardunbideak nola alda ditzakegun, inklusio handiagoa egon dadin.
Merkataritza-establezimendu gisa, galdetu al diozu inoiz zure negozioa nori zuzentzen diozun? Pertsona guztiak ongi etorria sentitzen diren giroa sortzen ari zara, haien jatorria, nortasuna edo gaitasunak edozein izanik ere? Diskriminazioa oraindik pertsona askorentzat errealitate den mundu honetan, funtsezkoa da merkataritzak espazio inklusibo bat eraikitzen lan egitea. Horren barruan sartzen dira hainbat praktika, hala nola pertsona guztiei errespetuzko tratu duina ematea, zure zerbitzuak desgaitasuna duten pertsonentzat eskuragarriak direla bermatzea, eta zure taldean eta bezeroengan genero- eta identitate-aniztasuna baloratzea.
Berdintasuna pertsona guztien kontua da, eta merkataritza-establezimenduek aldaketa-eragile izateko ahalmena dute. Gure zerbitzuak, produktuak eta komunikatzeko moduak egituratzeko moduari buruzko erabaki kontzienteak hartzean, gizarte bidezkoago eta bidezkoago bat lortzen lagun dezakegu. Bazterkeria kanpoan uzteko eta pertsona guztiengana iritsiko den benetako berdintasunaren alde lankidetzan aritzeko garaia da.