Tresna hauek askoz hobeto funtzionatzen dute, bakoitza bere aldetik erabili beharrean, elkarrekin erabiltzen badira eta bata bestearengan oinarritzen badira helburu bat lortzeko. Hau da, negozio baten ekosistema digitalaren baliabide guztiak irun eta zentzu berean lan egiten dutenean:
Ekosistema hori, oro har, honako hauek osatzen dute:
- Webgune-a
- SEO estrategia
- Online publizitatea
- Sare sozialak
- Analitika
Online salmenta-prozesuan pentsatuta, bakoitzak zer eginkizun bete behar duen ulertuko dugu.
Nondik ezagutzen gaituzte?
SEO: SEO (Search Engine Optimization) Googleren lehen orriaren (edo beste bilatzaile batzuen) goiko aldean kokatzean datza, modu organiko batean, hau da, ordaindu gabe. Hemen gako-hitz ospetsuak (keywords) sartzen dira jokoan. Hitz horiek gure bezeroek Interneten bila ditzaketen hitzak baino ez dira, eta bilaketa horien aurrean agertu nahi dugu. Adibidez: “Neska iragazgaitza”, “Eguzkitako krema larru sentikorrak”… Bilaketa horien aurrean, gure produktu-fitxak edo artikulu bat gure blogean kokatzen saiatu behar dugu. Gure bezeroen bilaketa horiek are gehiago findu daitezke: “Bilbo neskato iragazgaitza”, “Barakaldo X markako krema”… Kasu honetan lokalean erosteko asmo argia dago eta hemen bereziki kokatuko dena gure Google Fitxa izango da.
Beraz, gure negozio edo produktu/zerbitzu zehatzetaraino erakar ditzaketen bilaketak zein izango diren pentsatu behar dugu, eta gure negozioaren eta gure produktuen deskribapenean erabili, baldin eta blogik badugu, baita idazten ditugun artikuluetan eta, jakina, Googleren gure fitxako argitalpenetan ere.
SEOren helburua gure webgunera edo negoziora bezeroak erakartzea da, eta etengabeko lana da.
● Online publizitatea: Kanal honen bidez, gure negozioarentzako ikusgarritasuna lortzen dugu hedabide digitaletan iragarkiak ordainduz (Google, sare sozialak, albisteen webguneak, etab.). Helburua, SEO bezala, bezeroak erakartzea da. Kasu honetan, bilatzaileetan ordaindu ahal izango dugu gako-hitzekin egindako bilaketa jakin batzuen aurrean agertzeko. Iragarkiengatik ere ordaindu ahal izango dugu, gure negozioarekiko eta bere produktuekiko konfiantza eta ezagutza sortzeko. Azkenik, eskaintzaren batekin lotzen duten iragarkiak sortu ahal izango ditugu.
Publizitatea gure estrategia digitalaren beste hanka bat da, ikusgarritasun handiagoa eta, ondorioz, salmenta gehiago izan nahi baditugu, funtsezkoa izango da gure sustapen-aurrekontuaren barruan sartzea.
● Sare Sozialak: Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, LinkedIn, Youtube, etab. bezalako sare sozialek gure negozioa Interneten aurkezten laguntzen digute, ezagutzen ez gaituztenen artean konfiantza sortzen eta ezagutzen gaituztenekin harremana mantentzen.
Ahoz aho digitalak dira, eta jende askok zure sareak ikusiko ditu zutaz hitz egiten diotenean, edo iragarki bat ikustean. Ez ahaztu kanal horietan zure negozioari buruz ematen duzun irudia zaintzea eta beti harremanetarako informazioa eta zure ordutegiak ondo eguneratuta izatea. Sareetan irudi ona duen negozio batek, gutxienez astean bitan argitaratzen duenak, konfiantza ematen digu pauso bat harago joateko eta txat bidez harremanetan jartzeko, deitzeko edo zuzenean zure dendara joateko.
Non hartzen dute erosteko erabakia?
● Webgunea: Bertan saltzen badugu ala ez, eskaintzen ditugun zerbitzu eta/edo produktuak aurkezteko, informatzeko eta bezero potentzialei konfiantza emateko lekua izango da. Hemen haragi guztia erretegian jarri behar da, eta lehen begiratu batean (hasierako orritik), bisitariari argi utzi behar zaio X-tan espezialistak garela eta horretan edo beste horretan adituak garela, X bezero ditugula eta horiek bermatzen gaituztela.
Webguneak diru-sarrerak sortzeko edo, gutxienez, kostuak aurrezteko ere balio behar digu. Zure bezeroek kontsultatu behar duten informazioa gehitu (ohiko galderak, erabilera-aholkuak), erosketak errazteko produktuen edo zerbitzuen katalogoa erakutsi, erreserbak egiteko edo online erosteko aukera eman.
Interesgarria da, halaber, webgunea aprobetxatzea jendea gurekin harremanetan jarraitzera gonbidatzeko. Sareen bidez (zure perfileetarako zuzeneko loturak barne) edo bezero-talde berezi bateko kide izatera pasatuz. Hori gauzatzeko modurik ohikoena Newsletter batean e-mail bidez harpidetzeko aukera eskaintzea da, baina gero eta gehiago erabiltzen dira bezeroak informatuta edukitzeko bat-bateko mezu kanalak ere (WhatsApp edo Telegram, esaterako).
Negozio guztiek izan behar dute webgune edo on-line denda propioa?
Ez nahitaez. Adibidez, eremu geografiko oso zehatz bat produktuz eta/edo zerbitzuz hornitzen duten auzoko negozio txikiek, agian, ez dute webgune propiorik behar beren eskaintza erakusteko. Google Enpresa Profila nahikoa izan daiteke (lehen Google My Businessen fitxa bezala ezagutzen zen). Gune hori funtsezkoa izango da zure enpresa, eskaintza eta berezi egiten dioten ezaugarriak aurkezteko.
Nola fidelizatzen ditugu gure bezeroak?
●Sare sozialak ere sartzen dira jokoan urrats honetan. Truke komertzial bat amaitzean, interesgarria da gure bezeroak sareetan jarraitzera animatzea eta haientzako soilik diren edukietan, sustapenetan, zozketetan eta bestelako ezustekoetan pentsatzea, bertan egoteagatik saritzeko.
● Emailinga eta txatak (WhatsApp, adibidez): gure negozioa ezagutzen duten pertsonekin harreman zuzena izaten laguntzen diguten kanalak dira (emaila eta/edo telefonoa eman behar izan digute eta komunikazio hori mantentzeko baimena eman). Elkar ezagutzean, pertsona horiek, logikaz, irekiago egongo dira egiten diegun eskaintzetara. Hori bai, garrantzitsua da gure mezuak pertsonalizatzea, egin behar dugun eskaintzan interes handiena izan dezaketen pertsona-taldea aukeratuz. Adibidez, X marka aldez aurretik erosi dutenen artean eskaintza bat bidali, eta ez datu-base osoari.
Zure email edo telefonoen datu-basea altxor handia da, zaindu ezazu eta ez erre.
Nola jakin ondo egiten ari garen?
● Analisi digitala: gure on-line marketin-ekintzekin lortzen ari garen emaitzak neurtzeko aukera ematen digu. Funtsezkoa da unibertso digitalean egiten ari garen lana funtzionatzen duen ala ez, inbertitzen diogun denbora pena merezi duen eta abar jakiteko.
Webgune bat badugu, garrantzitsua izango da analitikako tresna bat instalatuta izatea, Google Analytics, adibidez, trafikoa nondik datorkigun aztertzeko aukera emango diguna, honako galdera hauei erantzun ahal izateko: SEO estrategia ondo ari al zaigu funtzionatzen? Zein sare sozialek ez dute trafiko gehiego ekartzen? Nire webguneko zein produktu dira ikusienak? Erantzun horiek ezagutzeak gure marketin-estrategian erabakiak hartzen eta egunetik egunera hobetzen lagunduko digute.
Bestalde, sare sozialek eta Emailing tresnek beren estatistika-sistema propioa dute, eta horrek aukera emango digu jakiteko zer argitalpen ikusi diren gehien edo zer email ireki diren gehien.
Baliabide horiek guztiak erabili behar ditugu Interneten ikusgai izateko?
Noski ezetz. Gure negozio-helburuak lortzen lagunduko digutenak, salmentak babestuko dituztenak eta, gure baliabideen arabera (denbora, langileak, aurrekontua), eguneratzeko eta mantentzeko gai izango direnak soilik erabili behar ditugu. Hobe da blogik ez izatea blog abandonatu bat edukitzea baino. Hilabete batzuk ezer argitaratu ez den sare sozial bat izateak gure negozioaren oso irudi txarra ematen du, gure bezeroek pentsa dezakete negozioa itxi dugula.