Online saldu nahi badugu, garrantzitsua da ulertzea gure erakusleiho digitala edukitzeagatik ez zaizkigula hasiko etengabe eskaerak etorriko. Ilusio horretatik soilik abiatzen bagara, frustrazioa sortuko da, espero genuen erosketa-piloa eskaeren noizbehinkako jarioa dela egiaztatzean. Horregatik, online salmentara ausartu aurretik, komenigarria da hainbat alderdi baloratzea.
Lehenik eta behin, aztertu behar dugu ea eremu digitalean lehiakorrak izan daitezketen produktu- eta/edo zerbitzu-ekin kontatzen dugun. Ziur aski, gure produktu guztiak ez dira lehiakorrak izango, eta, gainera, probableena da gure online kanalekin iristen garen bezeroak eta fisikoki ezagutzen ditugunak desberdinak izatea. Garrantzitsua da ulertzea gure online salmenta-guneak ez duela zertan izan behar gure denda fisikoaren kopia zehatza. Lokalean funtzionatzen duen multimarka denda klasikoak oso zaila du online merkatu lehiakorrean bizirauteko. Hala ere, nitxoko produktuek eta marka propioek aukera gehiago dituzte bezeroak aurkitzeko eta ingurune digitaletan lehiatzeko.
Eskaintza lehiakorra dugula uste badugu, Interneten zer formatutan salduko dugun aukeratu behar dugu. Funtsean, bi aukera ditugu: gure on-line denda sortzea edo gure produktuak marketplace batean salgai jartzea. Bi formulek bere alde positibo eta negatiboak dituzte.
Gure online dendan saltzea.
Gure webgunean saltzea erabakitzen badugu, prozesu osoaren kontrola izango dugu. Gure muga bakarra aurrekontua izango da eta nahi dugun on-line denda diseinatu ahal izango dugu.
Aurrekontuez ari garela, komeni da beti bat baino gehiago eskatzea. Horrek aukera emango digu proposamen bakoitzean sartutako funtzionaltasunak eta zerbitzuak alderatzeko. Horrela, enpresa batek eskaintzen duen zerbait ea beste enpresak zergatik ez duen sartu edo zer suposatuko lukeen beste proposamen batean ikusi dugun funtzionaltasun hori sartzeak galdetu dezakegu. Modu honetan, segurtasun handiagoa izango dugu ondo aukeratu izanaz. Aurrekontuak eskatzerakoan, hiru gomendio: aurreko lanen erreferentziak eskatzea, bermeaz eta mantentze-aukerez galdetzea, eta ziurtatzea webgunearen jabetza geurea dela (gure izenean dagoen web domeinua eta hosting-a) eta ez dugula galduko egunen batean hornitzaile horretatik aldentzen bagara.
Online dendak sortzeko aukera teknologiko hedatuenak WooCommerce (eskuragarriena), Prestashop (konplexuagoa baina osatuagoa) eta Shopify bezalakoak, hileko ordainketa alternatiboekin.
Gure on-line dendaren traba nagusia, berarekin bakarrik gaudela arriskuaren aurrean. Hau da, martxan jartzearen kostu guztiak geure gain hartu beharko ditugu (teknologia, domeinua, hosting-a, SSL ziurtagiria, etab.), eta, jakina, mantentze-lanen kostuak ere bai. Horrek esan nahi du guk arduratu beharko garela (edo hori egingo duen hornitzaile teknologiko bat kontratatu) webgunearen aldizkako segurtasun-kopiak egiteaz, deskonfigurazio- edo segurtasun-arazoak konpontzeaz, web-kudeatzailea eguneratzeaz eta gehitu dizkiogun luzapen posibleez (pluginak, moduluak), etab.
Kontziente izan behar gara gure ecommercerantz trafikoa eramateaz, eta horretarako marketin digitaleko ekintzetan (SEO, publizitate digitala, sare sozialak, etab.) ahalegin eta/edo inbertsio handia eskatzen duen zeregina dela. Gure produktua interesgarria bada eta gure online dendan erosketa-esperientzia behar bezala badabil, bada datu bat begien bistatik galdu behar ez duguna: online denda batera iristen diren bisiten % 1 inguruk erosten du azkenean (Flat 101eko E-Commerce eta Negozio Digitalen 2021eko Urteko Konbertsio Azterlanaren arabera). Hau da, 100 pertsona erakarri behar ditugu gure webgunera, batek eros dezan. Gai izango al gara gure online dendara behar den bisita-kopurua lortzeko errentagarria izateko?
Marketplacetan saldu.
Marketplace batean saldu nahi dugu? Ezagunenak Amazon edo Ebay dira, baina Etsy edo Eup! bezalako nitxokoak ere badaude. Gainera, azken urteotan, Fnac, Casa del Libro eta Animalia Denda bezalako hainbat denda marketplaceak bihurtu dira eta beste saltzaile batzuei online guneak ireki dizkiete. Gure produktuaren eta iritsi nahi dugun merkatuaren arabera, bata edo bestea gehiago interesatuko zaigu.
Marketplacen abantailetako bat da online salmentarako espazio bat emango digutela bukatuta, ate birtualak berehala irekitzeko prest (trebeak bagara, ordu gutxi batzuetan). Ez dugu ez teknologiaz ez mantentzeaz arduratu beharrik izango, eta, kasu askotan, ezta irtenbide logistikoak eta ordainketa-metodoak negoziatzeaz ere; izan ere, plataforma horiek akordio onuragarriak lortu ohi dituzte, saltzaile-talde bat errepresentatzeaz lagunduta.
Gainera, gure on eta offline kanaletan salmenta-gune hori daukagula jakinarazi behar badugu ere, bezeroak erakartzeko beharrezko ahaleginak nahiko murriztuko direla suposatzen da, on-line merkataritza-zentro horiek promozioan inbertitzen dutelako, ikusgarritasuna dutelako eta erabiltzaileen konfiantza dutelako.
Plataforma horien eragozpenik handiena da zaila egingo zaigula lehiakideekiko nabarmentzea, eta gure lehiakide gehienak prezioaren bidez lehia egiten saiatuko direla. Diseinuan eta teknologian ere mugatuta egongo gara; izan ere, espazio txiki batera mugatu beharko dugu gure negozioa aurkezteko, eta ezingo dugu funtzionalitate berririk sartu gure kontura.
Azkenik, marketplace batean edo bestean saltzea erabaki aurretik, gomendio garrantzitsu bat kostuak ondo aztertzea da. Batzuek finko bat kobratuko digute hilero, eta, gainera, komisio bat salmentagatik. Beste batzuk salmenta komisioak eta premium zerbitzuengatik, aparteko bat ordainduta. Kasu batzuetan, kostuak lehen urtetik bigarrenera aldatzen dira, edo saltzen ditugun herrialdeen arabera. Kalkulu horiek egitea zaila eta aspergarria izan daiteke, baina oso gomendagarria da hasi aurretik kalkuluak egiten saiatzea, edo gure merkataritza-marjinaren zati handi bat kostuetan galtzeko arriskua izango dugu.
Ikusi ahal izan dugunez, bi aukerek abantailak eta eragozpenak dituzte eta, beraz, gure proiektuarekin ondoen egokitzen dena zein den baloratu behar da. Nolanahi ere, ez dira baztertzaileak, eta biak konbina daitezke gure katalogo osorako edo negozio-lerro desberdinetarako, kasu bakoitzean.